ROMANIA
JUDETUL IASI
COMUNA SIPOTE
CONSILIUL LOCAL
NR. 9475 din 21.12.2017
P R O C E S V E R B A L
încheiat, astăzi, 21 decembrie 2017, în şedinţa ordinară
a Consiliului Local al Comunei Sipote , care are loc în sala de şedinţe a Primăriei comunei Sipote , judeţul Iaşi
Ora 14,00
Doamna Ursu Mariana , pSecretarul comunei Sipote în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local, deschide lucrările sedinţei ordinare, convocată în conformitate cu art. 39, alin. (1) si (3) din Legea nr. 215/2001, a administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, arătând că este legal constituită, motivat de faptul că, din cei 15 consilieri locali aflati în funcție, sunt prezenţi 15.
Participă la şedinţa Consiliului Local al comunei Sipote :
Domnul Puiu Constantin |
Primarul comunei Sipote |
Domnul Prajanu Ioan |
Viceprimarul comunei Sipote |
Doamna Ursu Mariana |
p Secretar UAT Sipote |
Salariati din cadrul aparatului de specialitate al Primaruluimunei comunei Sipote |
3 |
Domnul Prăjanu Ioan , Președintele de ședință: "Bună ziua! Voi da citire Dispoziției Primarului nr . 341 din 15.12.2017 , prin care Primarul comunei Sipote , dispune:
Se convoacă
Consiliul Local Şipote al comunei Şipote în şedinţă ordinară Joi 21 decembrie 2017 , orele 14,00 în sala de şedinţă cu urmatoarea ordine de zi :
1. Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare din data de 29 noiembrie 2017 ;
Prezinta Ursu Mariana
2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind validarea Dispoziției nr. 319 din 27 noiembrie 2017, a primarului comunei Șipote cu privire la rectificarea bugetului local aferent anului 2017 ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ilasi Irina
3.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea graficului de şedinţe al Consiliului Local Șipote ,pe trimestrul I - 2018;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Strategiei anuale de achizitii publice a comunei Sipote , judetul Iasi pe anul 2018 si a Anexelor la Strategia anuala a achizitiilor publice a comunei Sipote (Programul Anual al achizițiilor publice) ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
5. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Anexei nr. 1 și 2 la Hotărârea numărul 83 din 31 iulie 2017 a Consiliului Local al Comunei Șipote privind stabilirea salariilor de bază personalului plătitit din bugetul local al comunei Șipote( pentru funcțiile publice și contractuale de execuție din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șipote );
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
6.PROIECT DE HOTĂRĂREcu privire la aprobarea rectificarii Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2017 ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ilasi Irina
7.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Amenajamentului pastoral pentru păşunile
aflate pe teritoriul Comunei Sipote ,judetul Iasi ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Pantea Felicia
8. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea formei actualizate a Regulamentului serviciului de salubrizare aferent Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în Județul Iași;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
9.Diverse, discuții, întrebări , interpelări .
SUPLIMENTARE ORIDNE DE ZI :
1.PROIECT DE HOTĂRĂREcu privire la aprobarea rectificarii Bugetului de
Venituri si Cheltuieli pentru anul 2017 ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ilasi Irina
2.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Hotărârii de
consiliul local numărul 9 din 29.07.2017 privind desemnarea reprezentantului Comunei Șipote precum și a persoanelor care pot înlocui reprezentantul Comunei Șipote în Adunarea Generală a Asociației Regionale a Serviciilor de Apă Canal Iași - ARSACIS
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
SUPLIMENTAREA ORDINII DE ZI :s-a întemeiat pe susținerea prevederilor art. 43, alin. (1) din Legea Administrației Publice Locale nr. 215/2001:...”Suplimentarea ordinii de
zi se poate face numai pentru probleme urgente, care nu pot fi amânate până la şedinţa următoare, şi numai cu votul majorităţii consilierilor locali prezenţi” ,
Supune spre aprobare ordinea de zi cu punctele suplimentare propuse si enumerate mai sus Se aprobă cu 15 voturi pentru.
Domnilor consilieri , in data de 24 noiembrie 2017 Inspectoratul școlar Județean Iași a înaintat adresa numărul 12834 din 15.11.2017 înregistrată la secretariatul unității noastre sub numărul 8892/24.11.2017 prin care ne solicită să transmitemm propunerile privind organizarea/reorganizarea rețelei școlare a unităților de învățământ de stat și particular de pe raza teritorială a comunei Șipote. În aceeași zi domnul primar Puiu Constantin a inițiat un proiect de hotărâre prin care s-a menținut aceeași rețea școlară din perioada 2017 – 2018 , proiect întocmit și transmis la Inspectoratul școlar cu confirmare de primire . Ulterior pe data de 04 decembrie 2017 la sediul primăriei comunei Șipote a avut loc o întâlnire cu Directorii celor două unități școlare , prin care Școala Chișcăreni a înregistrat o adresă prin care a solicitat arondarea structurii Hălceni la Școala Gimnazială Chișcăreni. În urma discuțiilor purtate cu cele două instituții, domnul primar Puiu Constantin a inițiat un alt proiect de hotărâre și l-a înaintat la Inspectoratul școlar .În data de 20.12.2017 Inspectoratul școlar județean Iași transmite adresa numărul 13546/15.12.2017 înregistrată la secretariatul unității noastre sub numărul 9456 din 20.12.2017 prin care ne aduce la cunoștință că școala Chișcăreni nu se încadrează pentru a îndeplini condițiile cerute de lege pentru a avea personalitate juridică.
Se dă cuvântul Doamnei Director Rusu Ghinița : Deduc din ceea ce a spus Domnul învățător Botezatu Eugen , că la nivelul școlii Șipote există un proiect , dar putea fi implicată și Școala Chișcăreni , eu nu am știut de acest proiect , se putea ca școla Chișcăreni să fie ca și partener, nu, sa lucreze “pe la spate „așa cum a lucrat domnul Botezatu în mod pervers , parșiv , ca Școala Chișcăreni să fie desființată. Eu nu știu de ce atâta ură pentru Școala Chișcăreni , eu Domnule Botezatu sunt Director pe munca mea , trebuia sa va fi deplasat la Școala Chișcăreni și să informați unitatea ca există un proiect să să fi fost și Școala Chișcăreni ca partener.
Ia cuvântul domnul viceprimar Prăjanu Ioan care informează consiliul local că , domnul primar Puiu Constantin a luat legătuta cu doamna Simirad care a întocmit acel proiect pentru Școala Șipote și i s-a răspuns că nu se afectează cu nimic dacă există numărul de elevi .
Domnul viceprimar întreaba : De ce pleacă copii din clasa a IV – a de la Școala Hălceni la Școala Vlădeni ? îmi puteți da răspunsul ? Domnule Botezatu , nu dorim ca Școala Chișcăreni să dispară ?
Se dă cuvântul Domnului consilier local Botezatu Gelu: Domnilor consilieri , Nu acceptă Inspectoratul această modalitate pe care dumneavoastră o susțineti , este totul eronat ce susține doamna Rusu Ghinița , nu am facut acel proiect pe ascuns, există parteneriat încheiat , am adus la cunoștina consiliului local încă de anul trecut , pe de altă parte propunerea făcută de dtră nu respectă condițiile legale .Domnișoara Director Părălește Mariana spune că atunci când a venit la primărie: daca o structura de la Școala Șipote pleacă atunci proiectul dispare .
Doamna consilier local Răileanu Viorica îi răspunde domnului consilier local Botezatu Eugen că ,s-a înaintat la Inspectoratul Județean Iași propunerea să rămână aceeași rețea școlară ca în anul 2017 – 2018 .
Atat timp cât nu sunt îndeplinite condițiile locale cele două școli nu vor putea funcționa. Doamna Herțan de la Inspectoratul școlar mi-a spus că ați trimis o prostie la Inspectoratul Școlar !
Se dă cuvântul Domnului primar Puiu Constantin care informează consiliul local că personal s-a deplasat la Consiliul Județean Iași și a întrebat daca intr-adevăr se pierde proiectul de la Școala Șipote daca nu va mai avea personalitate juridică ?
Doamna Ursu Mariana îi dă replica domnului Botezatu Gelu : Primăria nu a trimis nicio prostie la Inspectorat așa cum dumneavoastră aduceți acuzații în fața consiliului local, sincer, îmi pare rău cum puneți problema , s-a transmis propunerea rețelei școlare pe anul 2018 -2019 pe data de 24 noiembrie 2017 , am și confirmarea de înaintare , pe 05 decembrie când s-a transmis la Inspectorat altă propunere în urma depunerii la secretariatul unității noastre a adresei înaintată de Școala Chișcăreni și în urma discuțiilor purtate de către cei doi directori ai Școlilor Șipote și Chișcăreni , (vă rog frumos să-mi dați și mie numărul de telefon al Inspectorului să vorbesc și eu cu dumnealui ),.... Domnule Botezatu nu vreau să afirmați că Primăria a trimis prostii la Inspectorat ?
Se înscrie la cuvânt doamna consilier local Pustianu Maria : Cele două școli întrunesc condițiile de a avea personalitate juridică . S-a transmis la inspectorat doar propunerea rețelei școlare și după ce se va obține avizul conform se va adopta hotărâre.
Se supune la vot propunerea înaintată pe data de 24 noiembrie 2017 .
Microbuzul de la Șipote funcționează? În această vacanță se rezolvă ?
Nu are cauciucuri , direcția la mașină nu funcționează , la Mitoc i-a cazut ușa cu doi copii ?Vă dați seama daca are loc vreun accident ? S-au cheltuit atâția bani pentru acest microbuz. Deci , dtră domnișoara Director confirmați că acest microbuz funcționează ?
Doamna consilier local Răileanu Viorica solicită ca la următoarea ședință să se facă o verificare la consumul de materiale la acest microbuz . Să prezinte Școlile Raportul !Doresc să se prezinte facturile cu care s-a reparat acest microbuz .
Președintele de ședință mulțumește Doamnelor Director de participarea la ședința de astăzi .
Doamnele Director mulțumesc in numele tuturor colegilor pentru cadoul oferit și sunt mulțumiți de rezultatele obținute la învățătură , le muțumește conducerii pentru prezența lor la serbarea organizată de școală și țin să sublinieze că, fără consiliul local noi Școlile suntem la pământ.
Doamna Ursu Mariana , p Secretarul comunei Sipote supune spre aprobare Procesul-
Verbal al ședinței ordinare din data de 17 noiembrie 2017, si hotararile adoptate in sedinta Consiliului Local din 29 noiembrie 2017 , materiale pe care doamnele/domnii consilieri l-au studiat .Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Se da cuvantul Doamnei Ursu Mariana :
Domnilor consilieri, În şedinţa extraordinară din data de 29 noiembrie 2017 s-au adoptat un număr de 9(nouă) Hotărâri , după cum urmează :
1.Hotărârea nr. 121 adoptata cu un număr de 13 voturi “pentru “ o abținere a domnului Pasăre Dănuț, din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14 consilieri ;
2. Hotărârea nr. 122 adoptata cu un număr de 13 voturi “pentru “ , din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14 consilieri ;
3. Hotărârea nr. 123 adoptata cu un număr de 11 voturi “pentru “ ,dou[ ab’ineri a domnilor Pasăre Dănuț și Daniliu Petru din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14 consilieri ;
4.Hotărârea nr.124 adoptata cu un număr de 13 voturi “pentru “ ,o abținere a domnului Pasăre Dănuț din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14consilieri ;
5.Hotărârea nr.125 adoptata cu un număr de 12 voturi “pentru “ , două abțineri a domnilor Nicuriuc Ionel și Pasăre Dănuț din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14;
6.Hotărârea nr.126 adoptata cu un număr de 13 voturi “pentru “ , o abținere a domnului Pasăre Dănuț din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14;
7 Hotărârea nr. 127 adoptata cu un număr de 13 voturi “pentru “ , o abținere a domnului Pasăre Dănuț din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14;
8.Hotărârea nr. 128 adoptata cu un număr de 13 voturi “pentru “ , o abținere a domnului Pasăre Dănuț din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14;
9. Hotărârea nr. 129 adoptata cu un număr de 14 voturi “pentru “ , din numărul total de 15 consilieri în funcție și prezenți la ședință 14;
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba procesul verbal din data de
29 noiembrie 2017 ,
Pentru: 15
Împotrivă: -
Abțineri: .
Domnul Daniliuc Petru presedinte de sedinta, propune trecerea la punctul 2 de pe ordinea de zi :
2.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind validarea Dispoziției nr. 319 din 27 noiembrie 2017, a primarului comunei Șipote cu privire la rectificarea bugetului local aferent anului 2017 ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ilasi Irina
Se da cuvantul doamnei Ilași Irina :
Tinand cont de prevederile art. 19 alin (2) , art. 39 si art 82 din Legea nr. 273/2006 , privind finantele publice locale ,
În temeiul art.36 alin (4),lit.”a”,art.45 alin (1) si ale art.115 alin.(1) litera “a” din legea nr.215/2001 privind administrația publică locală republicată,cu modificările și completările ulterioare,
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr. 9145 din 07.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 130 din 21.12.2017.
Pentru: 15
Împotrivă: -
Abțineri:
Domnul Daniliuc Petru presedinte de sedinta, propune trecerea la punctul 3 de pe ordinea de zi :
3. PROIECT DE HOTĂRÂRE 3.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea graficului de şedinţe al Consiliului Local Șipote ,pe trimestrul I - 2018;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
Se dă cuvântul Doamnei Ursu Mariana :
Avand in vedere:
Prevederile O. G. Nr. 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului - cadru de organizare si functionare a consiliilor locale , modificata ;
Prevederile Legii nr. 393/2004- privind Statutul alesilor locali, cu modificarile si completarile ulterioare;
Dispozitiile Legii nr. 215/2001 privind Administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
Faptul ca au fost indeplinite conditiile cerute de Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala;
In temeiul art. 45 , alin. 1 si ale art. 115 , lit.(b) din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala ,republicată cu modificările şi completările ulterioare.
Se propun sedintele ordinare al Consiliului Local Șipote , pentru Trimestrul I 2018, in forma si continutul prezentat in tabel, dupa cum urmeaza:
nr crt. |
Data sedintei |
Tematica |
Observatii |
1 |
IANUARIE 2018 26.01.2018 |
1.Aprobarea procesului verbal al ședinței din data de 21.12.2017 2.Raportul executiei BVC la 31.12.2017 3.Prezentarea și aprobarea unor proiecte de hotărâri. 4. Probleme curente( diverse);
|
|
2 |
FEBRUARIE 2018 28.02.2017 |
1.Aprobarea procesului verbal al ședinței din data de 26.01.2018 2.Prezentarea și aprobarea unor proiecte de hotărâri. 3. Probleme curente( diverse);
|
|
3 |
MARTIE 2018 30.03.2018 |
1.Aprobarea procesului verbal al ședinței din data de 28.02.2018 2.Prezentarea și aprobarea unor proiecte de hotărâri. 3. Probleme curente( diverse);
|
|
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr. 9148 din 07.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 131 din 21.12.2017.
Pentru: 15
Împotrivă: -
Abțineri:
Domnul Prăjanu Ioan presedinte de sedinta, propune trecerea la punctul 4 de pe ordinea de zi :
4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Strategiei anuale de achizitii publice a comunei Sipote , judetul Iasi pe anul 2018 si a Anexelor la Strategia anuala a achizitiilor publice a comunei Sipote (Programul Anual al achizițiilor publice) ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Grădinaru Camelia
Se da cuvantul Doamnei Grădinaru Camelia :
Domnilor consilieri,
Avand in vedere:
- prevederile HG 395 / 2016 art.11 alin.3 , Strategia anuala de achizitie publica se realizeaza in ultimul trimestru al anului anterior anului caruia ii corespund procesele de achizitie publica cuprinse in aceasta, si se aproba de catre conducatorul autoritatii contractante ;
Potrivit al(4) al aceluiasi articol, autoritatea contractanta are dreptul de a opera modificari sau completari ulterioare in cadrul strategiei anuale de achizitie publica, modificari/completari care se aproba conform prevederilor alin.(3).
- prevederile HG 395 / 2016 art.12 alin.1,In cadrul strategiei anuale de achizitie publica, autoritatea contractanta are obligatia de a elabora programul anual al achizitiilor publice, ca instrument managerial utilizat pentru planificarea si monitorizarea portofoliului de procese de achizitie la nivel de autoritate contractanta, pentru planificarea resurselor necesare derularii proceselor si pentru verificarea modului de indeplinire a obiectivelor din strategia locala/regionala/nationala de dezvoltare, acolo unde este aplicabil;
- Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
- Strategia anuala care cuprinde si Programul anual al achizițiilor or publice pentru anul 2018;
- dispozitiile art.63,alin.3 lit.c si ale art.36, alin.2,lit.(b ),alin.4,lit.(a si e) , din Legea 215 / 2001 privind administratia publica locala asa cum a fost ea modificata si completata ulterior;
Stategia de achizitii publice defineste, in termeni generali, modul in care un bun, un serviciu sau o lucrare , vor fi achizitionate si vor fi incluse in mod obligatoriu Programul Anual de Achizitii Publice .
In conformitate cu prevederile HG nr. 395/2.06.2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică /acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, Strategia anuala de achizitie publica la nivelul Autoritatii contractante este data de totalitatea proceselor de achiziţie publică planificate a fi lansate pe parcursul unui an bugetar.
Strategia anuală de achiziţie publică se realizează în ultimul trimestru al anului anterior anului căruia îi corespund procesele de achiziţie publică cuprinse în aceasta, şi se aprobă de către conducătorul Autorităţii contractante .
Autoritatea contractantă are dreptul de a opera modificări sau completări ulterioare în cadrul strategiei anuale de achiziţie publică, modificări /completări care se aprobă, de asemenea, de conducatorul Autoritatii contractante. În cazul în care modificările au ca scop acoperirea unor necesităţi ce nu au fost cuprinse iniţial în strategia anuală de achiziţii publice, introducerea acestora în strategie este condiţionată de identificarea surselor de finanţare.
Autoritatea contractantă utilizează ca informaţii pentru elaborarea strategiei anuale de achiziţii cel puţin următoarele elemente estimative:
a) nevoile identificate la nivel de autoritate contractantă ca fiind necesar a fi satisfăcute ca rezultat al unui proces de achiziţie, aşa cum rezultă acestea din solicitările transmise de toate compartimentele din cadrul autorităţii contractante;
b) valoarea estimată a achiziţiei corespunzătoare fiecărei nevoi;
c) capacitatea profesională existentă la nivel de autoritate contractantă pentru derularea unui proces care să asigure beneficiile anticipate;
d) resursele existente la nivel de autoritate contractantă şi, după caz, necesarul de resurse suplimentare externe, care pot fi alocate derulării proceselor de achiziţii publice.
Dezvoltarea strategiei de achizitii publice incepe cu indentificarea nevoilor Autoritatii Contractante si intocmirea referatelor de necesitate de catre fiecare compartiment . Este cel mai important pas in procesul de achizitii publice deoarece influenteaza scopul de aplicare a procedurilor si determina, in parte sau in totalitate, valoarea estimata a acestora.
In dezvoltarea strategiei anuale de achizitii publice, principiile de baza sunt cele prevazute de art. 2 alin. 2 din Legea nr. 98/2016 si anume:
a) nediscriminarea;
b) tratamentul egal;
c) recunoasterea reciprocă;
d) transparenta;
e) proportionalitatea;
f) asumarea răspunderii
In mod special, strategia anuala de achizitii publice trebuie sa satisfaca cerintele operationale ale Autoritatii contractante si sa fie in conformitate cu legislatia in vigoare in domeniu, realizand in acelasi timp cea mai efienta utilizare a fondurilor publice de care dispune Autoritatea, contribuind totodata la indeplinirea obiectivelor acesteia.
In orice situatie, orice decizie a persoanelor din cadrul Autoritatilor contractante privind strategia de achizitii trebuie sa conduca la atingerea obiectivelor mai sus mentionate.
Programul Anual al achizitiilor publice face parte integranta din prezenta strategie, in conformitate cu prevederile art. 12 din HG nr. 395/2016 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, material pe care dumnevoastră l-ati avut atașat la materialele de ședință în vederea studierii lor.
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr 9151 din 07.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 132 din 21.12.2017.
Pentru: 14
Împotrivă: -
Abțineri: - Domnul Pasare Danut
Domnul Daniliuc Petru presedinte de sedinta, propune trecerea la punctul 5 de pe ordinea de zi :
5. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Anexei nr. 1 și 2 la Hotărârea numărul 83 din 31 iulie 2017 a Consiliului Local al Comunei Șipote privind stabilirea salariilor de bază personalului plătitit din bugetul local al comunei Șipote( pentru funcțiile publice și contractuale de execuție din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șipote );
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
Se dă cuvântul Doamnei Ursu Mariana : Având în vedere :
- Prevederile O.U.G. nr. 79/08.11.2017 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal prin care se transferă contribuțiile de asigurări sociale și contribuțiile de asigurări sociale de sănătate din sarcina angajatorului în sarcina angajaților ;
-Prevederile Hotărârea Guvernului nr. 846 din 29 noiembrie 2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, conform căreia în anul 2018 sestabilește salariul de bază minim brut pentru un program complet de lucru , la un cuantum lunar de 1900 lei ;
-Prevederile art.5, alin (1) și alin (2),art 7 alin (1) și alin (2) din Ordonanța de Urgență nr. 90 din 06.12.2017 privind unele măsuri fiscal bugetare , modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene ;
- Prevederile art.16 , alin (1) și alin (2),art 26 alin (3) , art 39 alin (1) si (2) , art 40 din Ordonanța de Urgență nr. 91 din 06.12.2017 pentru modificarea și completarea Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice ;
- prevederile art. 11, art. 13, alin. (1) şi art. 38, alin. 2, lit. c) din LEGEA-CADRU nr. 153 din
28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
- Prevederile art.11 alin(1) din Legea-Cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice;
- Prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată , cu modificările și completările ulterioare ; ;
- Prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii , republicată, cu modificările și completările ulterioare ;
Astfel, începând cu data de 01.01.2018 se stabilesc salariile de baza pentru functiile publice de execuție și funcțiile publice contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului comueni Șipote , județul Iași conf .
Ordonatorul principal de credite va stabilii, prin dispozitie, salariile de baza pentru personalul din organigrama comunei care se regaseste in nomenclatorul functiilor prevazut la art.11 alin(.2) din Legea-Cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, în conformitate cu prevederile art.1. din Hotărârea Guvernului nr. 846 din 29 noiembrie 2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
Salariul de bază se stabileşte prin înmulţirea coeficienţilor prevăzuţi conform Anexei 2 cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare.
In situatia in care salariul de baza minim brut pe tara, garantat in plata, va creste, crescand astfel si valoarea de referinta a coeficientului, ordonatorul de credite va actualiza salariul fiecarei functii prin emiterea unei noi dispozitii.
Indemnizaţia lunară de care beneficiază consilierii locali ai comunei Sipote pentru
participarea la numărul maxim de şedinţe este de 10% din indemnizaţia lunară a primarului, prin
derogare de la prevederile art. 34 alin. (2) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 1 iulie 2017- 31 decembrie 2021.
Potrivit art. 11, alin. 1 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice „pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale "Administraţie" din aparatul propriu al consiliilor judeţene, primării şi consilii locale şi din serviciile publice din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, a consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în urma consultării organizaţiei sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor.
Legiuitorul a prevăzut pentru salariaţii din cadrul administraţiei publice locale doar
nomenclatorul şi ierarhia funcţiilor publice (anexa nr. VIII cap. I lit. A secţiunea III şi cap. II lit. A secţiunea IV.), iar pentru funcţiile de demnitate publică, conf. Art. 13, alin. 1) indemnizaţiile lunare se determină prin înmulţirea coeficienţilor din anexa nr. IX cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare, respectiv 1900 lei începând cu data de 01 ianuarie 2018 .
Mai arătăm că potrivit art.6 lit d și f din aceeași lege , salarizarea personalului menționat are la bază , printre altele , principiul importanței sociale a muncii , în sensul că , salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizează în raport cu responsabilitatea, complexitatea riscurile activității și nivelul studiilor, precum și principiul ierarhizării pe vertical , cât și pe orizontală în cadrul aceluiași domeniu în funcție de complexitatea și importanța activității desfășurată.
Coroborat cu faptul că prevederile capitolului IV secțiunea I – Registrul Electoral din Legea nr. 208/2015 , cu modificările și completările ulterioare , rezultă în mod explicit complexitatea și caracterul deosebit al activităților efectuate pentru actualizarea Registrului Electoral responsabilitatea pe care acestea o incumbă , precum și rolul important al actualizării corecte și în termen a registrului electoral pentru corectitudinea proceselor electorale.
De altfel, aceste aspect transpare și din nivelul mult mai mare al sancțiunilor contravenționale prevăzute de lege pentru efectuarea de înregistrări sau radieri în Registrul Electoral cu încălcarea legislației în vigoare(fapte sancționate cu amendă de la 4500 lei la 10000 lei față de , spre exemplu întocmirea proceselor verbale cu încălcarea dispozițiilor legii, care este sanționat cu amenda de la 1500 lei la 4500 lei ).
Acestea au fost motivele pentru care legiuitorul statuase la art. 26 din legea 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, ca persoanele autorizate să opereze în registrul Electoral beneficiază de drepturi salariale suplimentare , echivalent cu 12,5% din salariul de bază.
Prin urmare apreciem ca la acordarea drepturilor salariale ale persoanelor autorizate să efectueze operațiuni în registrul electoral autoritățiilor locale au posibilitatea să stabilească salariile de bază , în condițiile legii cu luare în considerare a principiilor prevăzute de art. 6 lit. d și f din Legea nr. 153/2017 , eventual prin aplicarea mutatis mutandis a prevederilor art.26 din Legea nr. 208/2015 și acordarea acestor categorii de persoane un spor de 12,5%.
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr . 9154 din 07.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 133 din 21.12.2017.
Pentru: 10
Împotrivă: -
Abțineri: Domnii : Dinco Ionuț, Chișcă Vasile Bogdan , Botezatu Iulian,Pasăre Dănuț și Nicuriuc Ionel
Președintele de ședință: intreaba daca mai sunt discutii , intrebari , daca nu trece la punctul 6 de pe ordinea de zi si anume :
6. PROIECT DE HOTĂRÂRE cu privire la aprobarea rectificarii Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2017 ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ilasi Irina
Se da cuvantul Doamnei Ilasi Irina referent contabil :
Având în vedere :
a)Legea nr.215/2001 privind administraţia public locală , republicată , cu modificările şi completările ulterioare ;
b) prevederile Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale , cu modificările şi completările ulterioare;
c)O.U.G. nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare , cu modificările şi completările ulterioare ;
d) Legea nr. 6/2017 bugetului de stat pe anul 2017;
e) Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
f) Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
g) Decizia nr. 1536 din 07.12.2017 a A. N.A.F. - Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi;
h) Tinand cont de prevederile art. 19 alin (2) , art. 39 si art 82 din Legea nr. 273/2006 , privind finantele publice locale ,
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr .9160 din 07.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 134 din 21.12.2017.
Pentru: 15
Împotrivă: -
Abțineri:
Președintele de ședință: intreaba daca mai sunt discutii , intrebari , daca nu trece la punctul 7 de pe ordinea de zi si anume :
7. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Amenajamentului pastoral pentru păşunile
aflate pe teritoriul Comunei Sipote ,judetul Iasi ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Pantea Felicia
Se dă cuvântul Doamnei Pantea Felicia : Potrivit prevederilor art 36 alin (2) lit. c și alin (9) din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, Consiliul local exercită competențe cu privire la administrarea domeniului public și privat al comuneiși îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege .
Având în vedere stipulațiile art.6, alin (1) din ).O.U.G. nr/ 34/2013 privind oprganizarea , administrarea și exploatarea pajiștilot permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 , actualizata , ce statueaza : “Modul de gestionare a pajiștilor se stabilește prin amenajamente pastorale ..”coroborat cu prevederile art 9 alin (9) din actul normative evocat anterior, conform cărora :”Consiliile locale au obligația să aprobe amenajamentele pastorale, valabile pentru toate pajiștile permanente aflate pe unitatea administrativ teritorială în cauza(...)”
Ținând cont de prevederile H.G. nr. 1064 din 2013 privind aprobarea Normelor Metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;
- prevederile Ordinului MADR nr.544 din 21 iunie 2013 privind metodologia de calcul a încărcăturii optime de animale pe hectar de pajişte,
- prevederile H.G. nr.78 din 4 februarie 2015 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr.34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;
Față de împrejurarea că , Comuna Șipote deține în proprietate publică pășune, o parte din suprafață a fost concesionata în cursul acestui an , încheindu-se contracte de concesiune , coroborat cu solicitările deținătorilor de animale de pe raza Comunei Șipote ;
Domnul consilier local Daniliuc Costică să se treacă la aplicarea legii, să se dea amenzi pentru cetățenii care pășunează illegal pășunea .
Domnul viceprimar :vă informez ț că au fost atenționați cetățenii care țin illegal pășunea și de acum vom trece cu aplicarea amenzii ? Domnul consileir Daniliuc Costică : Eu am suprafața concesionată și am fost afectat și la APIA. Nu am suprafața pe care este trecută în contract ?
Doamna Ursu Mariana informează consiliul local că nu se poate scoate la licitație pășunea până când nu este însușit acel amenajament pastoral de consiliul local .
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr . 9157 din 07.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 135 din 21.12.2017.
Pentru: 14
Împotrivă: -
Abțineri: Domnul Pasăre Dănuț
Președintele de ședință: intreaba daca mai sunt discutii , intrebari , daca nu trece la punctul 8 de pe ordinea de zi si anume :
8.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind privind aprobarea formei actualizate a Regulamentului serviciului de salubrizare aferent Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în Județul Iași;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
Se dă cuvântul Doamnei Ursu Mariana :
Având în vedere prevederile:
Nota de fundamentare privind necesitatea aprobarii formei actualizate a Regulamentului serviciului de salubrizare aferent Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în Județul Iași;
Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM);
Expunerea de motive numărul 9325 din 14.12.2017 , prezentată de către Primarul comunei Șipote, județul Iași ;
Raportul de specialitate numărul 9326 din 14.12.2017 întocmit de către persoana cu atribuţii în domeniu din cadrul Compartimentului urbanism ;
Legea serviciului de salubrizarea a localitățilot nr. 101/2006, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilități publice, cu modificările și completările ulterioare;
Hotărârea Guvernului nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru și a statului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice;
Hotărârea Guvernului nr. 349/2005 privind depozitarea deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare,
Hotărârea Consiliului Local al comunei Sipote numarul 8 din 17.02.2009 privind aprobarea asocierii comunei Sipote cu alte unități administrativ-teritoriale din județ în vederea înființării Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Salubritate A.D.I.S. Iași;
Hotărârea Consiliului Local al comunei Sipote numarul 29 din 29.03.2009 privind aprobarea Actului Consitutiv și al Statutului Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Salubritate A.D.I.S. Iași;
Hotărârea Consiliului Local al comunei Sipote numarul 11 din 05.08.2012 privind aprobarea Actului Adițional nr. 1 la Documentul de Poziție;
Hotărârea Consiliului Local al comunei Sipote numarul 103 din 29.09.2017 privind aprobarea Actului Adițional nr. 2 la Documentul de Poziție;
Adresa numarul 429 din 14.12.2017 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitare pentru
Salubritate A.D.I.S. Iași privind aprobarea formei actualizate a Regulamentului serviciului de
salubrizare aferent Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în Județul Iași,inregistrata la secretariatul unitatii noastre sub numarul 9324 din 14.12.2017 ;
Domnul Daniliuc Petru Președintele de ședință: "Dacă sunt discuții, întrebări? Dacă nu supun la vot proiectul! Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?"
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr . 9327 din 14.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotararea nr. 136 din 21.12.2017.
Pentru: 14
Împotrivă: -
Abțineri: Domnul Nicuriuc Ionel
Președintele de ședință: intreaba daca mai sunt discutii , intrebari , daca nu trece la punctul de pe Suplimentarea ordinii de zi si anume :
SUPLIMENTARE ORIDNE DE ZI :
1.PROIECT DE HOTĂRĂREcu privire la aprobarea rectificarii Bugetului de
Venituri si Cheltuieli pentru anul 2017 ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ilasi Irina
Se dă cuvântul Doamnei Ilași Irina :
Având în vedere :
a)Legea nr.215/2001 privind administraţia public locală , republicată , cu modificările şi completările ulterioare ;
b) prevederile Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale , cu modificările şi completările ulterioare;
c)O.U.G. nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare , cu modificările şi completările ulterioare ;
d) Legea nr. 6/2017 bugetului de stat pe anul 2017;
e) Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
f)Adresa Inspectoratului Școlar al județului Iași înaintată către Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași numărul 13647/19.12.2017 înregistrată la secretariatul unității noastre sub numărul 9411 /19.12.2017 ;
g)Adresa Inspectoratului Școlar al județului Iași înaintată către Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași numărul 13648/19.12.2017 înregistrată la secretariatul unității noastre sub numărul 9412 /19.12.2017 ;
h) Decizia nr. 1557/19.12.2017 a Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Iași înregistrată sub numărul 9460 din 20.12.2017 ;
i) Adresa numărul 6532 din 20.12.2017 a a Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice iași înregisstrată sub numărul 9461din 20.12.2017 ;
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr . 9439 din 19.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotărârea nr. 137 din 21.12.2017.
Pentru: 15
Împotrivă: -
Abțineri:
Președintele de ședință: intreaba daca mai sunt discutii , intrebari , daca nu trece la punctul 2 de pe Suplimentarea ordinii de zi si anume :
2.PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Hotărârii de
consiliul local numărul 9 din 29.07.2017 privind desemnarea reprezentantului Comunei Șipote precum și a persoanelor care pot înlocui reprezentantul Comunei Șipote în Adunarea Generală a Asociației Regionale a Serviciilor de Apă Canal Iași – ARSACIS ;
Iniţiatorul proiectului de hotărâre – primarul comunei Şipote
Prezinta Ursu Mariana
Se dă cuvântul Doamnei Ursu Mariana :
Având în vedere adresa ARSACIS cu privire la desemnarea reprezentantului și a persoanelor care pot înlocui reprezentantul asociatuluiîn Adunarea Generală a Asociației Regionale a Serviciilor de Apă Canal Iași – ARSACIS,
Având în vedere prevederile Statutului Asociației Regionale a Serviciilor de Apă Canal Iași – ARSACIS,
Având în vedere prevederile HG nr. 742/2014 privind modificarea HG nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv cadru și a statutului cadru ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilități publice,
Având în vedere prevederile Legii nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, cu modificările şi completările ulterioare,
Având în vedere prevederile Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare, cu modificările şi completările ulterioare,
Având în vedere prevederile Legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art 2 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică locală ;
Având în vedere Hotărârea consiliului Local Șipote numărul 102 din 29.09.2017 privind aprobarea Regulamentului referitor la măsurile metodologice ,organizatorice,termenele și circulația proiectelor de hotărâre/hotărârilor propuse/ adoptate la nivelul U.A.T,comuna Șipote,,județul Iași ;
Consiliul local , in urma procedurii de vot deschis , aproba proiectul de hotarare nr . 9442 din 19.12.2017 asa cum a fost formulat si adopta in unanimitate Hotărârea nr. 138 din 21.12.2017.
Pentru: 14
Împotrivă: -
Abțineri: Domnul Pasare Danut
Președintele de ședință: intreaba daca mai sunt discutii , intrebari , daca nu trece la punctul 9 de ordinea de zi și anume DIVERSE :
Ia cuvantul Doamna Ursu Mariana pentru a da citire documentelor inscrise la punctul Diverse.
Domnilor consilieri,Se dă citire adresei de la Parohia Șipote care solicită procurarea unei cantități de 20 litri antigel. Se supune la vot și se aprobă în unanimitate .
Adresă de la Poliția Șipote prin care solicită Consiliului local Șipote să se modifice programul de funcționare al unităților de alimentație publică.
Se supune la vot și se aprobă în unanimitate să rămână același program stabilit prin Hotărârea consiliului local , cu condiția să li se aducă la cunoștință persoanelor înscrise în adresa înaintată de Postul de poliței Șipote și să fie pus in vedere persoanelor menționate ,și având în vedere că viceprimarul răspunde de gospodărirea localității, dumnealui îi revine această sarcină de a informa socioetățile comerciale la care s-a facut referire.
Se dă citire cererii înregistrată de domnul Sofronie Ioviță prin care solicită majorarea prețului serviciului de la 2400 lei la 3800 lei .
Se supune la vot și se aprobă în unanimitate cu condiția ca în cursul lunii ianuarie să se încheie un act adițional și să se aprobe în Consiliul local .
Președintele de ședință mulțumește consilierior locali , dorindu-le multa sanatate
si considera ca indiferent de evenimente, trebuie sa ramanem oameni care ne respectam, pentru ca activitatea din Consiliul Local sa se desfasoare cum trebuie, in folosul cetatenilor.
Nefiind alte subiecte pe ordinea de zi si nici alte propuneri ale consilierilor locali , presedintele de sedintele de sedinta declara sedinta inchisa .
Presedinte de sedinta
Consilier local,
Daniliuc Petru Contrasemneaza
p Secretarul comunei
Ursu Mariana
Aprobat in sedinta din data de …..ianuarie 2018
conform art . 42 alin (5) din Legea nr. 215/2001